maanantai 14. elokuuta 2023

KIRKKOPUISTON PARKKIHALLI EDELLEEN ”VAIHEESSA”

KIRKKOPUISTON

PARKKIHALLI EDELLEEN

”VAIHEESSA”

744.

14.8.2023


Yhdessä P-Paraatin kanssa pitäisi rakentaa myös huoltotunneli kaupunginteatterin kulmalta Reimarin kiinteistöön. Tunnelin rakentamisesta ei ole kuitenkaan päästy vieläkään sopimukseen.


Huoltotunnelista ei ole rakennuttamissopimusta Reimarin Huolto Oy:n kanssa, siksi tunnelin rakentaminen ei ole käynnistynyt, Jyväs-Parkin toimitusjohtaja Hannu Leskinen sanoo.


SYY: KUSTANNUSNOUSU?? ONKO RAKENTAMINEN ALOITETTU ILMAN REIMARIN HUOLTO OY:N SOPIMUSTA..


Tästä syystä rakennustyöt P-Paraatissa keskittyvät nyt Gummeruksenkadun puoleiseen päähän. Kilpisenkadun puoleista päätä päästään tekemään vasta kun tunnelin tilanne selkiytyy. LÄHDE KSML 14.8.2023



TULEEKO KIRKKOPUISTON 

PARKKITALOSTA AIKANAAN 

KATAKOMBI?


Sanomalehti Keskisuomalainen julkisti

kirjoituksen 2.10.2018 



Jyväskylässä käydään tällä hetkellä

osin tunteikasta keskustelua parkkitaloista.

Nyt on esillä Kirkkopuiston suunnitelma.


Tuntuu omituiselta, että muutama vuosi

sitten kaupungilla oli tavoitteena

häätää kaikki yksityisautoilu pois

keskustasta ja nyt parkkitalot tuntuvat

olevan keskeinen kehityskohde.

Parkkitalo rakennetaan vaikka kirkon alle.


Rakennuksia ja rakennelmia tehdään

ajatellen kymmenien vuosien käyttöikää.

Tälle aikajaksolle on ennustettu

autoilun radikaalia muutosta.

On visioitu, että yksityisautoilu

lähes loppuu ja autot kulkevat yhteiskäytössä ja

jopa ilman kuljettajaa. Uskokoon ken tahtoo.  


Jyväskylässä ei ilmeisesti tähän uskota edes

ympäristöaktiivien leirissä.

Jos kuitenkin ennuste toteutuu vaikka

puolittain, niin miten tämä on huomioitu

parkkiyhtiön suunnitelmissa?  Tehdäänkö

kirkon alle rakennetusta parkkihallista

aikanaan katakombi?


Sanomalehti Keskisuomalainen julkisti

kirjoituksen 2.10.2018


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti