KIRKKOPUISTON
PARKKIHALLI EDELLEEN
”VAIHEESSA”
744.
14.8.2023
Yhdessä P-Paraatin kanssa pitäisi rakentaa myös huoltotunneli kaupunginteatterin kulmalta Reimarin kiinteistöön. Tunnelin rakentamisesta ei ole kuitenkaan päästy vieläkään sopimukseen.
– Huoltotunnelista ei ole rakennuttamissopimusta Reimarin Huolto Oy:n kanssa, siksi tunnelin rakentaminen ei ole käynnistynyt, Jyväs-Parkin toimitusjohtaja Hannu Leskinen sanoo.
SYY: KUSTANNUSNOUSU?? ONKO RAKENTAMINEN ALOITETTU ILMAN REIMARIN HUOLTO OY:N SOPIMUSTA..
Tästä syystä rakennustyöt P-Paraatissa keskittyvät nyt Gummeruksenkadun puoleiseen päähän. Kilpisenkadun puoleista päätä päästään tekemään vasta kun tunnelin tilanne selkiytyy. LÄHDE KSML 14.8.2023
TULEEKO KIRKKOPUISTON
PARKKITALOSTA AIKANAAN
KATAKOMBI?
Sanomalehti Keskisuomalainen julkisti
kirjoituksen 2.10.2018
Jyväskylässä käydään tällä hetkellä
osin tunteikasta keskustelua parkkitaloista.
Nyt on esillä Kirkkopuiston suunnitelma.
Tuntuu omituiselta, että muutama vuosi
sitten kaupungilla oli tavoitteena
häätää kaikki yksityisautoilu pois
keskustasta ja nyt parkkitalot tuntuvat
olevan keskeinen kehityskohde.
Parkkitalo rakennetaan vaikka kirkon alle.
Rakennuksia ja rakennelmia tehdään
ajatellen kymmenien vuosien käyttöikää.
Tälle aikajaksolle on ennustettu
autoilun radikaalia muutosta.
On visioitu, että yksityisautoilu
lähes loppuu ja autot kulkevat yhteiskäytössä ja
jopa ilman kuljettajaa. Uskokoon ken tahtoo.
Jyväskylässä ei ilmeisesti tähän uskota edes
ympäristöaktiivien leirissä.
Jos kuitenkin ennuste toteutuu vaikka
puolittain, niin miten tämä on huomioitu
parkkiyhtiön suunnitelmissa? Tehdäänkö
kirkon alle rakennetusta parkkihallista
aikanaan katakombi?
Sanomalehti Keskisuomalainen julkisti
kirjoituksen 2.10.2018
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti