torstai 27. joulukuuta 2018

KISKOT VIEVÄT OHI JYVÄSKYLÄN

Kiskot vievät ohi 
Jyväskylän

Sanomalehti Keskisuomalainen julkisti
kirjoitukseni 27.12.2018 mielipidepalstalla. KIITOS SIITÄ!

Jäädään odottamaan tuleeko asiaan kannanottoja.

Epäilen, että  ei tule.  Syynä on se, että Keski-Suomen
kansanedustajat eivät kuulu puolueittensä ytimeen joissa
päätökset tehdään.  He ovat vain kuuliaisia napinpainajia.

Sitten kun päätökset on tehty - niin he kirjoittelevat
jälkiviisaita kommentteja.

*******************************************************


Ensin hyviä uutisia keskisuomalaisille junankäyttäjille: 
raideverkko välillä Helsingistä Jyväskylään paranee.

Ja sitten huonoja uutisia: raideverkon paraneminen johtuu siitä, 
että Tampere saa kolmannen raiteen .

Jyväskylään körötellään edelleen yhtä raidetta pitkin. 
Näin käy, jos ennakkotiedot raideliikenteen kehityksestä toteutuvat.

Tunnin rata Turkuun, tripla-raide Tampereelle, itärata kuntoon, 
nopea yhteys Ouluun. Näitä puheenparsia viljellään 
eduskunnassa ja mediassa yleisesti. Raideverkkostrategian 
keskeiset painopisteet taidetaan näin sanoa julki ja enää 
rahoitusvaihtoehdot on selvittelyssä.

Aikanaan Juhani Ahon romaanissa Rautatie Matti ja 
Liisa ihastelivat rautatietä ”kaksi kapeata rautakaistaletta
 (..) pölkkyjä poikkitelaisin”. Se riitti heille. Mielestäni ei 
meille keskisuomalaisille enää tällä vuosituhannella.

Tässäpä työsarkaa nykyisille ja tuleville Keski-Suomen 
kansanedustajille ja muille maakunnan edunvalvojille. 
Kuka heistä avaa keskustelun miten saamme lisäraiteen?


Olemmeko mukana niissä pöydissä, joissa päätökset tehdään?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti